miércoles, 26 de noviembre de 2014

ANÀLISI D'UNA FOTOGRAFIA

Ara que ja feia dies que no explicàvem cap activitat al bloc, avui toca explicar l'anàlisi d'una fotografia. 
Aquesta activitat consistia en analitzar qualsevol vinyeta que apareixes al còmic del Tintín al Congo. Primer de tot vaig buscar a Internet una vinyeta, que tot seguit la penjaré per què la pugueu observar. Després teniem d'observar la imatge molt bé i fixar-nos en tots els detalls, i aquests els teníem de relacionar amb l'imperialisme. El primer que vaig fer va ser descriure el que veia en aquella imatge, com per exemple la roba que portaven, el paisatge que es veia, entre d'altres. Després vaig analitzar el que deien a les vinyetes i finalment ho vaig relacionar tot amb una ideologia imperialista.


El pròxim dia a classe, tot els alumnes vam presentar i explicar les nostres vinyetes, i jo personalment hem vaig quedar força sorprès. Sempre havia pensat que en Tintín, era un còmic qualsevol amb històries inventades per a nens petits. I ara mateix, he observat que a cada vinyeta hi ha una gran quantitat de coses per analitzar i que tenen un sentit força complex. En general, totes les vinyetes que vam analitzar estaven relacionades amb l'imperialisme, i això també hem va cridar l'atenció. Una altra cosa també va ser que hi ha algunes vinyetes amb fortes situacions racistes, i com ens va explicar la professora, aquest còmic va ser portat a judicis per el seu fort contingut. Però jo no trobo que estigui malament, perquè ni que hi hagi missatges durs i racistes, era la realitat i el clima en que es viva en l'època de l'imperialisme i és una gran exemplificació. 
La conclusió d'aquesta activitat es força positiva, ja que una altra vegada de forma divertida hem pogut treballar l'imperialisme, però personalment he trobat una mica difícil l'activitat, ja que hi ha moltes coses per analitzar i hem costa relacionar-ho. 

GVG.

No hay comentarios:

Publicar un comentario