lunes, 16 de febrero de 2015

REVOLUCIÓ RUSSA

Aquesta activitat que explicarem avui tracta sobre la Revolució Russa. Dins d’aquest tema vam fer diferents activitats, que tot seguit us explicaré.

Primer de tot, per introduir el tema, vam fer una activitat de recerca. Ens vam agrupar en grups de cinc persones. Cada grup havia de buscar informació, en llibres o internet, sobre quatre punts:

1. La Rússia del Tsar
2. La revolució de 1905
3. La revolució de 1917
4. A partir de 1929

Vam fer un document Word amb tota la informació que vam trobar i li vam enviar a la professora. Aquesta activitat la vam fer per introduir-nos al temari. Va ser una activitat força pesada, ja que d’aquests quatre punts hi havia molta informació i costava molt sintetitzar-la.

Per acabar de complementar aquesta activitat, el pròxim dia amb els mateixos grups vam fer un joc. Aquest consistia que la professora projectava una pregunta a la pantalla digital relacionada amb tota la informació que anteriorment havíem buscat, i els grups que sabien la pregunta aixecaven la mà. Qui encertava la pregunta aconseguia un punt, i guanyava qui va acabar amb més punts. Aquesta activitat va agradar-me força, perquè era divertida, entretinguda, hi havia competitivitat i repassàvem temari.

La pròxima activitat va ser mirar una pel·lícula. S’anomena ‘Revolución en la granja’. Us podeu preguntar que té a veure aquesta pel·lícula amb la Revolució Russa? Doncs si la mireu, podreu veure que hi ha moltes coses en comú. Els personatges que surten s’identifiquen pel seu comportament amb personatges com Stalin, Lenin o Trotstki. També en totes les diferents etapes de la Revolució s’identifiquen amb la Revolució Russa, com el descontentament del poble, la dictadura de les lleis o la forma de comportar-se davant d’una Revolució.

Per acabar el temari de la Revolució Russa, vam acabar fent unes preguntes que relacionaven la pel·lícula amb la realitat. Eren preguntes per afirmar que havíem entès bé la pel·lícula i el paral·lelisme que es feia amb la realitat.

A mi personalment, l’activitat de la pel·lícula amb les preguntes hem va agradar molt. Realment amb la primera activitat que vam fer de recerca no havia entès gaire els conceptes i les diferents etapes, però amb la pel·lícula hem va quedar força clar i va ajudar-me a entendre-ho millor.


GVG.

No hay comentarios:

Publicar un comentario